tricouri haioase

Pagini

vineri, 22 ianuarie 2010

Şcoala multă...

De câteva zile am o stare de nervozitate inexplicabilă.Azi am înjurat o grămadă şi am fost destul de morocănos.Am aşa...nişte schimbări bruşte de stare...de la liniştit la agresiv.Cred că ''Împăratul Roşu'' mă atacă psihotronic.Simt eu aşa că trebuie să critic,chiar dacă n-am dreptate.Tot am văzut pe diverse bloguri cum colegii se plâng că sunt în sesiune de examene la facultate.Ce-o fi sesiunea un aşa mare calvar,sincer nu pot să-mi imaginez.După ce că timp de câteva luni o ''arzi aiurea'' pe la vreun curs sau seminar,unde bifezi prezenţe şi majoritatea studenţilor sunt piese de mobilier,trebuie să dai 6-7 examene,pentru care, în general...studenţii ''tocesc'' cartea.Universităţile private sunt raiul studenţimii.Acolo ştii că dai banul şi te primesc şi dacă eşti ultimul analfabet.Din ce-am observat eu ,acolo se ţin seminarii şi cu 1 singur student,fiindcă totuşi sunt obligaţi,tu plătindu-le un serviciu.Dar o universitate privată te cam ''învaţă'' că totul este accesibil pe pile,mai bine zis bani.De la înscriere,la examene,practică sau licenţă.De la stat,pleci cu o diplomă mai ''valoroasă'',care se prezintă mai bine în faţa angajatorului.Dar rişti ca profesorii să uite de tine,să fii bătut sau tu,ca fată,să fii violată în campusul Politehnicii.Revenind...nu înţeleg de ce se plâng colegii.Dacă tu,ca student,nici măcar nu munceşti sau n-ai o ocupaţie stringentă,ce ţi-e atât de greu să înveţi.Am absolvit-o anul trecut şi spun sincer că nu poţi face facultate dacă şi lucrezi full time.They don't mix,ca să zic aşa.De multe ori mi-aş fi dorit să am timp să aprofundez materia,să fac cercetări,comentarii mai complexe.Şi mereu mi-am dorit notele mari,n-am tras pentru 5.Am învăţaţ ,am copiat (spre ruşinea mea),dar niciodată nu m-am plâns.Iar examenele le întâmpinam cu râsete şi glume în gaşcă.Facultatea a fost din domeniul privat,dar profesorii au fost dintre cei mai exigenţi,diverse ''personalităţi'' ce apar pe la televiziune.
Aşa că,stimaţi studenţi,nu vă mai plângeţi precum o piţipoancă în faţa Visa-ului gol.Profitaţi de şansa voastră.Acum facultatea o termină orice prost,mai puţini înţeleg şi ceva din aceasta.


Pe tablă sunt scrise nişte ''versuri'' de către mine,prin care îmi întrebam colegii cât sunt de ''pricepuţi'' în urma celor 3 ani de învăţământ superior în sistemul Bologna,cu care eu nu prea sunt de acord.



Sursa foto:arhiva personală.

7 comentarii:

Anonim spunea...

'Acum facultatea o termină orice prost, mai puţini înţeleg şi ceva din aceasta.' - Foarte de acord cu tine.
Ţin minte că acu' o sută de ani mă plângeam şi eu de sesiune şi de alte examene şi vorba ta, nu aveam altă preocupare, nu ar fi trebuit să fie aşa o tragedie, însă aşa-s studenţii, ar face orice altceva numai să nu înveţe (unii dintre ei, evident). Dar mai târziu, o să le pară rău că nu au facut-o când au avut timp la dispoziţie.

MadMe spunea...

Ţi-am răspuns aici, era prea mult de scris pt un comentariu :D

Lillee spunea...

Aici sunt de acord cu tine. In ziua de azi oricine poate face o facultate, bani sa aiba. Cu un singur lucru vreau sa te contrazic. Intre facultatea de stat si cea particulara nu mai exista nici o diferenta. A, ba da. Poate doar una si anume cea privata este mult mai ieftina. La stat platesti o taxa mai mare de vreo 3 ori si examenele la fel se iau si prezenta aceeasi este...Poate candva existau diferente insa acum...nu.
Cat despre vaitatul cu sesiunea...hai mai Blindius ca suntem si noi oameni ce naiba. Si eu ma mai plangeam in sesiuni dar si munceam ce-i drept si stateam cam prost cu timpul...
Chiar: de ce esti asa suparat azi?

Sasha spunea...

Nu stiu de ce, dar am rămas cu impresia că cei care se plâng se duc bâtă la examen...Si chiar daca ar fi un student studios, pe majoritatea dintre noi nu ne intereseaza ce prestație a avut,cum s-a comportat proful sau in ce zi fatidica are examen, știm cu toții realitatea :)

Blindius spunea...

Lille, în sfârşit ai dat un comentariu mai lung,ai dat dovadă de interes,mulţumesc! Aveai dreptate să te plângi,doar munceai.Nu eram supărat,eram doar mai stresat,cred.

Blindius spunea...

Madme,mulţumesc pentru linkback şi sprijin !

Blindius spunea...

Sasha,ai dreptate,cred că aşa e.